MustonenFest. "Sudexpress" Ludovice Ensemble (Portugal)

MustonenFest 31.01–8.02.2020 Festivali kunstiline juht Andres Mustonen  L 25. jaanuar kell 16 Väravatorn   MustonenFest eelkontsert „Itaalia barokk“ Andres Mustonen (viiul) Ivo Sillamaa (klavessiin) Taavo Remmel (bass) Kaastegev Alberto Martini (viiul, Itaalia) Kavas: Vivaldi, Bach  Avakontsert „Ülestõusmine ja elu“  R 31. jaanuar kell 19 Estonia kontserdisaal  Barry Douglas (klaver, Suurbritannia) Eesti Rahvusmeeskoor Eesti Riiklik Sümfooniaorkester Dirigent Andres Mustonen Kavas: Penderecki. Klaverikontsert „Resurrection“ Cherubini. Reekviem  Koostöös Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga  L 1. veebruar kell 19 Suurgildi hoone"Rännak" Roni Ginossar (vokaal, löökpillid / Iisrael) Tal Kravitz (vokaal, kellad, löökpillid, klaver, harf / Iisrael) Roni Ginossar on laulja, laulukirjutaja ning laiahaardeline muusikaline mõtleja. Tema originaallooming sisaldab alati tavapäratuid nüansse, ükskõik, millist žanri ta parasjagu viljeleb.  Muusik Tal Kravitz on palju rännanud eri kultuuridega maades, haaranud igalt poolt kaasa sobivaid intonatsioone ja põnevaid instrumente. Nende ühine kontsert on omapärane meditatiivne teekond: peale Iisraeli muusika kõlab looming, mida on mõjutanud vene, austraalia, tansaania, keldi jt muusikakultuurid. L 1. veebruar kell 19 Pärnu kontserdimaja P 2. veebruar kell 16 Niguliste kirik "Veneetsia" Veneetsia mitmekoorimuusika Hortus Musicus Kammerkoor Collegium Musicale  Jerusalem Baroque Soloists (Iisrael) Dirigent Andres Mustonen Kavas: Monteverdi, Gabrieli jt    Veneetsia mitmekoorimuusika kujunemises oli oluline roll Veneetsia Püha Markuse kiriku arhitektuursel lahendusel, kuna peale põhioreli asusid orelid ka altari kohal asetsevatel rõdudel. Seal oli piisavalt ruumi lauljate ja pillimängijate kooridele. Igale rõdule tekkis oma koosseis lauljatest või instrumentalistidest või mõlemast korraga. Tänaselgi kontserdil on esindatud kumbki koosseis. T 4. veebruar kell 19 Mustpeade maja Olavi saal„Üksnes Bach“ Clara-Jumi Kang (viiul, Korea/Saksamaa) Kavas: J. S. Bach Sonaat sooloviiulile nr 1 g-moll BWV 1001 Partiita sooloviiulile nr 2 d-moll BWV 1004 Partiita sooloviiulile nr 3 E-duur BWV 1006  „Ülimalt pühendunud, sädelev ja samal ajal tasakaalukas, rikkaliku tooni ning kauni kõlaga, muusikaliselt täpne ja kompromissitult aus.“ Kölner Stadt-Anzeiger (2018) Laitmatu elegantsi ja tasakaaluka interpretatsiooniga viiulikunstnik Clara-Jumi Kang teeb kõrget rahvusvahelist karjääri, esinedes juhtivate orkestrite ja dirigentidega kõikjal Aasias ja Euroopas. Tema tähelend sai alguse pärast võitu Indianapolise rahvusvahelisel viiulikonkursil 2010. aastal. Teiste kõrgete tunnustuste hulgas kuuluvad talle esimesed preemiad Souli (2009) ja Sendai (2010) rahvusvahelistelt viiulikonkurssidelt.  Clara-Jumi Kang mängib hetkel 1708. aasta Stradivari ex-Straussi viiulil, mille on talle mängimiseks laenanud Samsungi Korea Kultuurifond. K 5. veebruar kell 19 Mustpeade maja Valge saal "Sünagoogilaulud" Sünagoogimuusika  Kantor Israel Nachman (Iisrael) Eesti Rahvusmeeskoor Dirigent Andres Mustonen   Israel Nachman on lõpetanud Petah Tikva kantoriakadeemia ja õppinud Iisraeli ooperiakadeemias. Nachman on esinenud koos maailma suurimate kantoritega, nagu maestro Eli Jaffe ja Rafi Bitoni. Nachman esineb kõikjal Euroopas ning on Tel Avivi rahvusvahelise sünagoogi kantor. Tema eriliselt võimas ja värvirohke hääl liigutab kuulajaid sügavalt ja aitab edastada palve- ja rahusõnumit. Et välistada kellegi huvide riivamist, ei esine Nachman eri religioonide pühakodades.  N 6. veebruar kell 19 Estonia kontserdisaal R 7. veebruar kell 19 Jõhvi kontserdimaja
Novosibirski kammerorkester  Katariina Maria Kits (viiul) Marcel Johannes Kits (tšello) Sten Heinoja (klaver) Dirigent Andres Mustonen Kavas:
Beethoven. Kontsert viiulile, tšellole, klaverile ja orkestrile C-duur op. 56 (“Kolmikkontsert”)
Mendelssohn. Keelpillisümfoonia nr 10 h-moll, BWV N 10
Kantšeli. “A Little Daneliade”   
Bardanašvili. Uudisteos Gija Kantšeli mälestuseks 
Tšaikovski. “Aastaajad” op. 37b (seade keelpilliorkestrile)  Novosibirsk on maailmas tuntud oma viiulikoolkonna poolest, mille säravamateks näideteks on Maksim Vengerov ja Vadim Repin. Linna populaarseimaks ja tuntuimaks kollektiiviks on Novosibirski Riikliku Filharmoonia kammerorkester.  Novosibirski kammerorkestri looja ja kunstiline juht on Vadim Repin. Andres Mustonen on Repini lähedase sõbra ja muusikuna korduvalt juhatanud orkestrit ning nimetab seda suurepäraseks virtuoosidest mõttekaaslaste koosseisuks, mille kõik muusikud on isiksused ja solistid.  Beethoveni kolmikkontserti on meie klassikatähed koos Andres Mustoneniga esitanud eri orkestritega juba seitse korda, nende seas suure menuga Moskva Tšaikovski-nimelise konservatooriumi saalis ja Tel Avivi ooperis. Põnev on fakt, et Eestis kõlab selle ülituntud ja rohkelt esitatud teose keelpilliorkestriversioon tõenäoliselt esimest korda. R 7. veebruar kell 19 Kadrioru loss Gambakonsort väikerinG Arete Kerge (sopran) Tõnu Jõesaar, Melissa Jõesaar, Johanna Randvere, Villu VihermäeEne Salumäe (orel)  Kavas: inglise ja itaalia muusika   Gambakonsort väikerinG koondab saatuse- ja mõttekaaslasi, keda seob kirg gambade ja nendele loodud repertuaari vastu. Inglise 16.–18. sajandi gambakonsortide esitatud muusikat võib pidada Euroopa kammermuusika, eriti aga keelpillikvarteti žanri eelkäijaks ja suunanäitajaks. MustonenFestil esineb väikerinG koos sopran Arete Kergega, keda on tunnustatud eriti just selle ajastu muusika esituste eest.  L 8. veebruar kell 19 Mustpeade maja Valge saal „Sudexpress – kirglik reis baroki radadel Pariisist Lissaboni“ Ludovice Ensemble (Portugal)  Eduarda Melo (sopran)
Iris Oja (metsosopran)
André Lacerda (tenor)
Hugo Oliveira (bass) 
Joana Amorim (plokk- ja barokkflööt)
Sergio Suárez (barokkviiul)
Sofia Diniz (viola da gamba)
Maria Ferré (teorb ja barokk-kitarr)
Ansambli juht Fernando Miguel Jalôto (klavessiin)Kavas: Lully, Charpentier, Rameau, Couperin jt Ludovice Ensemble on 2004. aastal asutatud Portugali varase muusika ansambel, mis tegutseb Lissabonis. Sudexpressina teatakse ajaloolist raudteeliini, mis ühendas Pariisi Lissaboniga. Sel teekonnal kõlab mõjutusi vene rahvamuusikast, Aafrika rütmidest ja värvidest, Pariisi elegantsist, Hispaania müstikast, maooride, juutide ja mustlaste viisidest ning portugali mõrkjatest armastuslauludest. See on barokiradadel kulgev omanäoline kava, milles on paras annus lõunamaist kuumust ja kirge meie põhjamaisesse talve.