Ravel:Ravel ''Laps ja lummutised''. ''Hane-ema''

R, 26.03.21 kell 19:00 - R, 26.03.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
P, 28.03.21 kell 17:00 - P, 28.03.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
K, 31.03.21 kell 12:00 - K, 31.03.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
K, 14.04.21 kell 19:00 - K, 14.04.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
P, 02.05.21 kell 12:00 - P, 02.05.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
K, 02.06.21 kell 12:00 - K, 02.06.21 kell 23:59
Rahvusooper Estonia, Estonia pst 4, Tallinn
Ravel:Ravel
„Laps ja lummutised“
Maurice Raveli lüüriline fantaasia ühes vaatuses
Colette’i libreto
Maailmaesietendus 21. märtsil 1925 Monte Carlos
Esietendus Rahvusooperis Estonia 26. märtsil 2021
 
Dirigent: Arvo Volmer, Kaspar Mänd
Lavastaja: Mart Kampus
Koreograaf: Renate Keerd
Kunstnik: Liina Keevallik
 
Kes meist poleks tülli läinud tugitooliga? Või jonnaka seinakellaga? Oleme kõik armastanud printsesse ja neid katki rebinud - et näha, mis sees on. Kas portselantass läks praegu meelega ise katki? Teeb ikka tigedaks küll! Mis aga peitub ahvatlevalt nurgast lahti rullunud tapeedi sees …?
Rääkivad oravad, uinuvad kaunitarid, koorilauljatest konnad, hirmuäratavad arvud, varvastel kardinad, turistist teetassid ja kriiskavad tuleleegid – omavahel põimuvad nii unenäolised ilmutused kui killukesed päris elust, nii ooper kui ballett, nii rambivalgus kui kulissidetagused sahinad.
Aga Hane-ema? Kas temal õnnestub end pressida lavale või hoopis teie unenäkku?
 
„Hane-ema“
Dirigent: Arvo Volmer, Kaspar Mänd
Lavastaja-koreograaf-kunstnik: Renate Keerd
Kunstnik: Liina Keevallik
Hane-ema on vabakutselise lavastaja ja koreograafi Renate Keerdi vaba tõlgendus Maurice Raveli loodud balletile. Vana prantsuse kombe järgi nimetatakse hane-emaks lastele muinaslugusid pajatavat hoidjat. Keerd pöörab balleti klassikalise libreto aga pea peale, võttes lavastuse loomisel aluseks Raveli muusikalise orkestreeringu, kuid loob sellele algupärase dramaturgia. Oma lavastuses keskendub Keerd meie elu saatvatele paradoksidele talle omaselt absurdimaigulises, fantaasiaküllases ja teravmeelses võtmes.
„Ravel:Ravel“ on mäng, kus ilu nimel võib sohki teha ning kus Raveli armuafäär muusikaga suubub pöörasesse vaatemängu, millest väike unistab ja mida suur taga nutab.